Translate

Rusyanın yeni mobil işletim sistemi



  Bildiğiniz gibi Rusya uzun süredir Avrupa ve özellikle de Amerika Birleşik Devletleri odaklı teknolojilerden uzaklaşmaya, yerel ürünler geliştirip, kendi vatandaşlarını Rus teknolojik ürünlerine yönlendirmeye çalışıyor. Batlı teknolojilerin kendi iç güvenliklerini tehdit edebileceğini dile getiren Rus yetkililer, görünüşe göre çoktan harekete geçmiş bile. :: YotaPhone 2 Yeni Bir Pazara Giriyor Rusya İletişim Bakanı Nikolai Nikiforov, geçtiğimiz günlerd Finlandiyalı Jolla ile görüştü. Bakan yaptığı açıklamada Rusya vatandaşlarının ağırlıklı olarak iOS ya da Android platformuna sahip cihazlar kullandığını, ülke güvenliği için tehlike yaratabileceklerini tekrar dile getirdi. NSA'in tüm dünyayı gizlice dinlediğini tekrarlayan isim, Sailfish OS ile kendilerine özel bir işletim sistemi geliştirmek istediklerini müjdeledi. :: Yeni Rus Zırhlıları Yola Çıkıyor Sailfish OS her ne kadar yine Batılı bir teknoloji ürünü olsa da, açık kaynak kodlu bir yapıya sahip olması sebebiyle istenildiği gibi özelleştirilebilinir. Bakan Nikiforov, Sailfish OS'u bu sebepten tercih edebileceklerini ve diğer ülkelerin, Rus vatandaşlarının bilgilerine kolayca erişemeyeceklerinin altını çizdi. :: Apple, Rusya'daki Satışlarını Durdurdu Geriye ise önemli bir sorun kalıyor. Rus hükümeti ne yaparak halkını iOS ve Android işletim sistemlerinden uzak tutacak ve kendi milli mobil işletim sistemine yönlendirecek! :: Rusya yerli mobil işletim sisteminde başarılı olur mu?